Opinie w internecie o bankach – badanie Emotrack.pl



Linki sponsorowane

Instytucje finansowe w Polsce wychodzą z błędnego założenia, że nie należy prowadzić w Internecie działań wzmacniających reputację. Internet to dzisiaj medium o bardzo wysokim stopniu oddziaływania na społeczeństwo. Szybki przepływ informacji sprawia, iż każda opinia lub wzmianka o banku może wpłynąć na wyrobienie odpowiedniej marki wśród społeczności internetowej.

Banki wydają co roku krocie na reklamę; zapominając przy tym o tak opiniotwórczym medium jakim jest Internet . Co miesiąc liczba wyszukiwań informacji o każdym banku wynosi średnio kilkaset tysięcy. W Internecie najczęściej podejmowane są rozmowy dotyczące mBanku i PKO BP. Zainteresowanie wśród Internautów budzą także ING Bank Śląski oraz BZWBK. Najmniej rozmawia się sieci o Banku Handlowym, Getin Banku i o Nordea. Jeśli chodzi o szczegółowe zapytania i opinie dotyczące produktów bankowych to najczęściej dotyczą one ING Banku Śląskiego, Pekao SA i Getin Banku.

Badaniem opinii bankowych w sieci zajęła się agencja interaktywna Think Kong i firma Zetema. W sumie zostało przeanalizowanych ponad 10 tysięcy wpisów o bankach-z ostatnich 2 lat; dobieranych według wagi emocjonalnej i kontekstu znaczeniowego. Najgorszą opinią  w sieci cieszą się: PKO BP, mBank oraz Millennium Bank. Negatywne komentarze o każdym z tych banków stanowią ponad 40 procent wszystkich wpisów.

VN:F [1.9.22_1171]
Koniecznie oceń:
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
1 czerwca 2011


Podobne


Tagi


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

commentluv
Przeczytaj inne:
Szukam pilnie skąd wziąć pieniądze – pożyczka bez bik w Profi Credit

Profi Credit - kredyty odnawialne bez banku. Spółka Profi Credit jest instytucją parabankową, która trudni się udzielaniem odnawialnych pożyczek gotówkowych....

Zamknij