Jak długo może trwać rozpatrywanie reklamacji w Bankach?



Linki sponsorowane

Jeśli miałeś kiedyś problemy z  bankiem to dokładnie wiesz o czym mowa, kiedy kolejna osoba skarży się na reklamację. Otóż nie tak łatwo wygrać z bankiem w tej sprawie, a jeśli nawet się uda to wcześniej można się naprawdę długo naczekać. Polskie prawo bowiem nie określa dokładnie ile czasu bank ma na rozpatrzenie reklamacji. Każda instytucja ustala ten czas indywidualnie. Może to być tydzień, dwa, miesiąc, ale także i cały rok! Tak, tak – Bank Pekao zapisał w umowie, że reklamacje będą rozpatrzone w terminie do 360 dni (chodzi o reklamacje związane z kartami).

Nie dziwi tym samym fakt, że sprawą postanowiła się zająć Komisja Nadzoru Finansowego. Przyjęła projekt z wytycznymi, które mają obowiązywać całą branżę finansową. I tak reklamacje powinny być rozpatrywane w ciągu miesiąca, chociaż jeśli to nie będzie możliwe termin ten można będzie przedłużyć, jednakże tylko o 14 kolejnych dni. Tym samym w najgorszym wypadku reklamacją bank zajmie się w terminie do 6 tygodni.

Dodatkowy czas nie będzie miał zastosowania w sytuacjach nagłych, chociażby tych dotyczących pieniędzy, które zostały połknięte przez wpłatomaty czy bankomaty. Klienci banku nie powinni zostać odcięci od swoich pieniędzy, placówki powinny reklamacje rozpatrywać w najszybszym możliwym terminie.

VN:F [1.9.22_1171]
Koniecznie oceń:
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
14 marca 2011


Podobne


Tagi


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

commentluv
Przeczytaj inne:
Najlepsze obligacje banków spółdzielczych

Kiedy już wybierzemy najlepszą ofertę obligacji banków spółdzielczych na rynku, powinniśmy dokonać zakupu papierów dłużnych w pierwszych dniach okresu odsetkowego....

Zamknij